Luni, 30 Septembrie 2013 09:52

Despre mediere si increderea in mediator

Zilele trecute, domnul Dorin Valeriu Badulescu, presedintele Consiliului de Mediere, a fost invitatul doamnei Mirela Stana la postul national de radio Romania Cultural, unde a prezentat publicului larg atat avantajele medierii, cat si cateva dintre aspectele importante ale modului in care se desfasoara o sedinta de mediere, caci este important ca fiecare sa fie avizat si sa stie de ce este in propriul sau avantaj sa apeleze la mediere in situatia in care se confrunta cu un litigiu. Iar aceste avantaje sunt deosebit de importante…. In primul rand, medierea este mult mai ieftina si mult mai rapida. Solutionarea unui litigiu putandu-se realiza in cateva ore sau zile, in loc de ani si luni de zile cat dureaza un proces. Apoi, medierea asigura confidentialitatea, fata de un proces care este public. Si nu mai putin importanta este impartialitatea mediatorului, solutia apartinand partilor aflate in conflict, fata de instanta, unde solutia este impusa de judecator pe baza unor probe si a unor argumente, putand fi in contradictie cu interesele ambelor parti. Sunt doar cateva motive pentru care tot mai multi se indreapta astazi spre mediere, medierea putand fi folosita in orice conflict in care partile pot dispune.
De asemenea, este util ca publicul larg sa cunoasca modul de organizare din domeniul medierii, inclusiv atributiile Consiliului de Mediere. Si aceasta cu atat mai mult cu cat organizarea noastra in domeniul medierii este un exemplu pentru multe tari, ea numarandu-se printre elementele pentru care Romania este laudata si apreciata la nivelul Uniunii Europene.
Nu mai putin important este modul de desfasurare a procesului de mediere si informarea publicului larg asupra acestuia, astfel incat in momentul in care cineva ajunge la mediere sa fie deja familiarizat cu acest proces. Sunt aspecte cu atat mai importante cu cat succesul medierii se bazeaza intr-o mare masura tocmai pe incredere, pe increderea pe care partile o au fata de mediator. De aceea, o corecta informare prealabila este nu numai utila, ci chiar necesara.
Sunt doar cateva dintre aspectele discutate in cadrul acestei emisiuni deosebit de interesante.





Duminica, 01 Septembrie 2013 09:40

Conflictele in cuplu pot fi stinse prin mediere

Atunci cand problemele dintr-un cuplu devin grave, se poate ajunge pana la despartire sau divort, dar cei doi parteneri pot fi ajutati de catre un mediator. Prin tehnicile de comunicare pe care le utilizeaza, mediatorul poate separa problema reala de o anumita persoana, poate depersonaliza situatia. El ii poate ghida pe cei doi aflati in conflict, aratandu-le care e problema reala si ajutandu-i sa o rezolve impreuna. In acest fel, se poate evita uneori divortul celor doi si, oricum, cu ajutorul unui mediator, se pot evita stresul, costurile si dezavantajele unui proces in instanta. Aceste lucruri au fost punctate de domnul presedinte Dorin Valeriu Badulescu la PRO TV.

Dim lights




Sambata, 31 August 2013 09:30

Opinii ale publicului despre mediere

In aceasta luna i-am invitat pe cei activi si dinamici in mediul online, dar care nu au calitatea de mediatori, sa-si exprime opiniile despre mediere. Tocmai pentru a vedea care este mentalitatea publicului, care cred oamenii ca sunt situatiile in care ar fi bine sa apeleze la un mediator, dar si despre modul in care ar recomanda unui cunoscut sa apeleze la un mediator, cand si cum.
In colaborare cu Brander, care desfasoara actiuni de acest gen in mediul online, am lansat aceasta invitatie, iar intrebarile venite din partea publicului si bloggerilor despre mediere ne sunt extrem de utile, ajutandu-ne sa intelegem care sunt problemele pe care trebuie sa le explicam pentru a familiariza publicul cu ideea de mediere, pentru a le arata avantajele medierii. 





Este important de stiut ca acum, incepand cu 1 august, informarea cu privire la mediere este obligatorie in cazul deschiderii unui proces. De asemenea, medierea devine cu atat mai importanta, cu cat taxele de judecata au fost majorate crescand si mai mult diferentele imense de cost intre rezolvarea unui litigiu in instanta sau prin mediere. Aceasta se adauga diferentei deja existente legate de timpul de solutionare, ore sau saptamani in cazul medierii, fata de ani si ani in instanta.
Informarea cu privire la mediere este deosebit de importanta prin faptul ca, medierea fiind relativ noua in Romania, este aproape necunoscuta publicului larg. Insa ea corespunde unei vechi practici prin care litigiile erau rezolvate - in alte timpuri - cu sprijinul batranilor satului. Astazi, medierea este insa mult mai mult decat atat, mediatorii fiind persoane cu abilitati speciale, formate in cadrul unei pregatiri profesionale ce le confera cunostintele si aptitudinile necesare. Si trebuie subliniat faptul ca medierea este o meserie non-juridica, ce nu are de-a face cu cea de avocat, notar sau judecator.
Tocmai de aceea in intalnirea cu publicul, organizata in parteneriat cu revista online Dacic Cool, intr-o dupa-amiaza placuta de vara pe terasa Ceainariei Rendez-Vous Floreasca, domnul Cornel Pavel, directorul executiv al Consiliui de Mediere a abordat acest subiect.





Medierea este un drept, campanie initiata de Consiliul de Mediere in perioada februarie – august 2013, si-a propus informarea cetatenilor din Romania cu privire la avantajele medierii.
Printre avantajele medierii enumeram:
- Medierea este mai putin costisitoare decat un proces;
- Sedintele de mediere sunt confidentiale, spre deosebire de sedintele de judecata, care sunt publice;
- Solutia apartine partilor, nu mediatorului;
- La sfarsitul medierii, toate partile au de castigat;
- 80% dintre conflictele care ajung in fata mediatorilor sunt rezolvate intr-o singura sedinta, in cateva ore;
- Medierea este un drept al cetatenilor, nu o obligatie.

Deoarece nerespectarea procedurilor privind informarea in mediere duce - din august 2013 - la respingerea actiunii in Instanta ca fiind inadmisibila in anumite tipuri de litigii, Asociatia Televiziunilor Locale si Regionale si Golbach Media Romania au decis sa sustina campania Consiliului de Mediere, difuzand peste 4.000 de spoturi la cele 36 de statii TV locale si 2 statii TV nationale.
Societatea Romana de Radiodifuziune, impreuna cu Asociatia Televiziunilor Locale si Regionale, sunt doi piloni importanti nu doar ai promovarii medierii in Romania, ci si ai trecerii de la o societate conflictuala la una a dialogului. Campania «Medierea este un drept» a insemnat emisiuni despre mediere, actiuni de PR neconventionale, realizate in parteneriat cu institutii publice si organizatii neguvernamentale, difuzari de spoturi, pliante si flyere. A fost o campanie ampla si suntem convinsi ca avem acum mai multi cetateni informati cu privire la mediere si la profesia de mediator, a declarat Dorin Valeriu Badulescu, presedintele Consiliului de Mediere.
Consider ca procesul de mediere este, atat in viata de zi cu zi, in general, cat si in business, in special, o dovada de maturitate, un demers evolutiv prin care actorii sociali evita un conflict iminent care se poate finaliza cu pierderi severe pentru ambele parti. Solutia medierii este o intoarcere la paradigma initiala, o reintoarcere la sfatul batranilor, un pas necesar in incercarea gasirii unor solutii simple care adeseori sunt prea usor trecute cu vederea. In ceea ce ne priveste, ne-am dori ca toate problemele inerente activitatilor noastre sa poata fi solutionate prin mediere si de aceea cred ca merita promovate toate demersurile facute in acest sens, a afirmat Gina Catanoiu, New Business & TV Sales Director Goldbach Media Romania.
Aplicarea medierii inseamna inca un pas spre normalitate. Asociatia Televiziunilor Locale si Regionale vizeaza oamenii si problemele lor, asa ca era firesc sa ne alaturam acestei campanii de informare. Am cunoscut oameni deosebiti, le doresc mult succes pe acest drum si sunt convins ca vom colabora si in viitor, a declarat Bogdan Gheorghiu, presedintele Asociatiei Televiziunilor Locale si Regionale.

Consiliul de Mediere este un organism autonom cu personalitate juridica, de interes public, cu sediul in municipiul Bucuresti, cu atributii de reglementare in domeniul medierii, infiintat in temeiul art. 17 alin. (1) din Legea nr. 192/2006 privind organizarea si exercitarea profesiei de mediator.




Zeno Sustac nu s-a multumit sa devina doar un specialist si un practician de varf in domeniul medierii, ci a avut ambitia sa deschida, in acelasi timp, un nou drum in abordarea problematicii medierii, initiind, prin teza sa de doctorat, un nou camp de cercetare, cel al filosofiei medierii.





Increzator in propriile forte, dornic sa deschida noi drumuri, Mugur Mitroi a imbratisat medierea imediat ce aceasta a patruns in Romania, pentru ca apoi sa nu se multumeasca doar cu aprecierile colegilor sai din urbea natala sau din tara, ci reusind sa-si gaseasca recunoasterea in intreaga lume.





Duminica, 04 August 2013 21:47

Anca Ciuca, un drum de succes catre mediere

La 30 de ani, odata cu schimbarile de la inceputul anilor '90, o cariera de succes in domeniul proiectarii in domeniul electrotehnicii este abandonata brusc pentru o totala angajare in problematica sociala. Si, astfel, de la conflictele sociale si interetnice, cu daruire, pasiune si extrem de multa munca, inginera Anca Ciuca si-a construit un nou drum de succes in domeniul medierii.





Joi, 01 August 2013 19:20

Intalniri despre mediere

Medierea, care in tarile occidentale se bucura de un deosebit respect si de o istorie de mai multe decenii, s-a nascut in Romania de-abia in 2006. Astazi, avem insa deja mai multe mii de mediatori acreditati in toata tara si multe mii de conflicte rezolvate pe aceasta cale. Iar numarul acestora este intr-o crestere rapida.
Acest fapt nu are cum sa ne mire pentru ca medierea are nenumarate avantaje. In primul rand, este mult mai ieftina si mult mai rapida. Fata de un proces care poate dura ani si ani, medierea se rezolva in zile sau, cel mult, in saptamani. Dar, poate, cel mai important este faptul ca, daca un proces nu va multumi niciodata ambele parti si, de multe ori, nu va reusi nici macar sa multumeasca una dintre parti, generand noi si noi conflicte, de multe ori, mereu mai grave, medierea conduce la stingerea conflictului, solutia fiind gasita prin intelegerea partilor, prin adoptarea unei propuneri acceptata de toate partile.
Astfel, medierea are si o importanta functie sociala, de a stinge conflictele si de a ne ajuta sa traim in buna intelegere. Iar, in acest sens, putem spune, fara riscul de a gresi, ca medierea are si o importanta functie educativa. De a ne invata sa-l ascultam si pe celalalt, sa intelegem mai clar care este, de fapt, propriul nostru interes si unde se poate realiza un compromis echitabil. In acest sens, medierea vine sa inlocuiasca escaladarea confruntarii, efortul de argumentare a propriului punct de vedere, cu o comunicare reala, cu incercarea de a-l intelege si pe celalalt si a-l ajuta in acelasi timp ca - ascultandu-te si el pe tine - sa te inteleaga la randul lui. Astfel, medierea vine in sprijinul crearii unei adevarate comunicari, a unei reale intelegeri intre noi, capabile sa treaca peste diferentele temperamentale sau comportamentale, peste firestile divergente intre interesele fiecaruia, peste regretabile, dar inerente greseli, conducand astfel la o reala coeziune sociala, evitand crearea antagonismelor, a conflictelor ireductibile intre vecini, intre rude, intre colegi sau chiar intre firme. Medierea ne ajuta sa stingem starile conflictuale si sa revenim la relatii normale. Ne ajuta sa ne intelegem si sa ne respectam reciproc. Iar domeniile de aplicare ale medierii sunt nenumarate.
Daca avocatul te ajuta sa-ti impui punctul de vedere incercand sa-l incadreze in prevederile legii pentru a-i asigura forta si a desfiinta pozitia si pretentiile adversarului, mediatorul are o misiune total diferita. El nu este partizanul nici unei parti. El este si trebuie sa fie, in mod profund, impartial. El nu vine sa impuna ceva. Dimpotriva, el vine sa ajute partile sa-si depaseasca propria nemultumire si incrancenare, intoleranta fata de afirmatiile celuilalt. Si, in locul inflexibilitatii si al incrancenarii, el vine sa ajute partile sa se asculte reciproc cu calm si sa descopere singure ce este, de fapt, important pentru fiecare in parte si cum interesele lor pot fi reconciliate, ajungandu-se la o solutie acceptabila pentru toate partile.
Medierea si-a demonstrat avantajele si eficienta atat in conflictele legate de mosteniri, de iesirile din indiviziune, de divorturi si partaje, cat si in cadrul celor mai diferite conflicte dintre vecini. Dar nu mai putin benefica este medierea si in cazul conflictului dintre angajat si angajator, in litigiile ce tin de protectia consumatorului sau in rezolvarea litigiilor dintre firme.
Pentru ca aceste idei si valori sa ajunga la cati mai multi oameni am initiat impreuna cu revista online Dacic Cool o serie de intalniri cu publicul, unde celor interesati li se va explica in ce constau avantajele medierii ca mijloc de rezolvare a conflictelor.
O prima intalnire a avut loc zilele trecute la restaurantul Creanga de Aur, din centrul Bucurestiului, unde, publicul acestei reviste de atitudine care si-a exprimat in repetetate randuri intrebarile si opiniile despre mediere a putut primi raspunsuri de la doamna Nicoleta Pirvan sii doamna Emilia Oprea, mediatori si consilieri juridici la Consiliul de Mediere.





Joi, 01 August 2013 18:55

Rolul mediatorului in societate

Mediatorii si institutia medierii au rolul de a schimba mentalitatile, de a transforma o societate a conflictelor intr-o societate a intelegerii. Medierea este o scoala menita sa ne reinvete sa ne intelegem intre noi, sa cooperam... Progresul si prosperitatea nu pot veni decat din buna intelegere si cooperare! Este un lucru care ar trebui transmis e toate canalele, pentru a aunge la cati mai mult oameni. Zilele trecute Trinitas TV a realizat o emisiune cu domnul Dorin Valeriu Badulescu, presedintele Consiliului de Mediere, despre rolul medierii si al mediatorului in societate.

Dim lights




Pagina 6 din 7
Te afli aici: >